Rýchly dopyt

Éra počítačovej dominancie je za nami

21.03.2017

Približne jedna tretina používateľov sa v súkromí pripája na internet častejšie zo smartfónov ako cez počítač. Tento trend kopíruje aj Slovensko - počet používateľov smartfónov sa u nás zvýšil takmer päťnásobne oproti roku 2012. Vyplýva to zo štatistík prieskumu tzv. Consumer Barometra, do ktorého sa za posledných päť rokov zapojilo 625 tisíc spotrebiteľov z celého sveta.

Prieskum Consumer Barometer je zameraný na správanie spotrebiteľov v dobe internetu. Výsledky prieskumu poukazujú na významné zmeny v správaní spotrebiteľov za posledných päť rokov, či už ide o zariadenia, ktoré používajú, alebo o internet, ktorý sa stal súčasťou ich životov. Prieskum realizovala prieskumná agentúra Kantar TNS pre spoločnosť Google.

Žijeme „smart“

Éra počítačovej dominancie je za nami. Globálne štatistiky ukazujú, že už približne jedna tretina používateľov smartfónov sa v súkromí pripája na internet častejšie cez smartfón, ako cez počítač, či tablet. Moderné zariadenia sa udomácnili aj v rukách slovenských používateľov, pričom takmer tretina (30%) sa v súkromí pripája na internet v rovnakej miere cez všetky dostupné zariadenia (smartfón, tablet, počítač) (najmä však ľudia vo veku do 34 rokov – 45%). Pripojenie najmä cez počítač je dominanciou seniorov 55+ (64%).

Práve cenová dostupnosť a široké možnosti výberu umožnili používateľom obľúbiť si viac ako jedno zariadenie, ktoré používajú. V roku 2012 sa na Slovensku uspokojilo len s jedným zariadením (smartfón, tablet, počítač) až 70% ľudí, v roku 2016 ich počet klesol na 22%. Na druhej strane, všetky tri zariadenia používalo pred piatimi rokmi len 1% používateľov, dnes ich počet vzrástol na 27%.

Slovenské domácnosti nie sú výnimkou ani v používaní ďalších zariadení s pripojením na internet. Tzv. smart televíziu vlastní dnes už 32% používateľov, ďalšie digitálne zariadenia schopné streamovať obsah z internetu na televíznej obrazovke má 11% domácností.

iPhone

Zdroj: Pixabay.com

Smartfón náš každodenný

Z globálnych štatistík vyplýva, že v roku 2012 používala smartfón len tretina spotrebiteľov. O päť rokov neskôr sa toto číslo zdvojnásobilo a vzrástlo až na 70%. Na Slovensku je tento trend omnoho výraznejší. V roku 2012 využívalo smartfón len 14% slovenských spotrebiteľov, pričom v roku 2016 toto číslo vzrástlo na neuveriteľných 65%. Už základné štatistiky naznačujú, že smartfón má v živote slovenských spotrebiteľov významné miesto. Najmä však medzi mladými (93% do 25 rokov, 89% vo vekovej kategórii 25-34 rokov). Na čo všetko nám slúži smartfón?

  • Zistenie času (72%)
  • Nastavenie budíka (70%) (najmä používatelia do 44 rokov – 72%)
  • Fotenie a nahrávanie videí (65%)
  • Pozeranie správ (48%) (najmä používatelia do 44 rokov – 51%)
  • Počúvanie hudby (44%) (najmä používatelia do 25 rokov – až 60%)
  • Zistenie počasia (41%) (najčastejšie používatelia od 35-44 rokov – 48%)

So smartfónom sa takisto čoraz častejšie pripájame aj na internet a uskutočňujeme mnoho online aktivít:

  • Vyhľadávanie (42%) (najmä mladí do 25 rokov – 67%)
  • Kontrola emailov (37%) (najmä mladí do 25 rokov – 61%)
  • Sociálne siete (35%) (najmä mladí do 25 rokov – 68%)
  • Pozeranie videí (29%) (najmä mladí do 25 rokov – 53%)
  • Vyhľadávanie informácií o produktoch (14%) (najčastejšie používatelia vo veku 25-34 rokov – 24%)
  • Mapové služby a navigácia (13%) (najmä používatelia vo veku 25-34 rokov – 21%)

Zdroj: Consumer Barometer, TNS Kantar

Top ponuky